Mi kerül az implantátumra és az miért lesz olyan természetes, mint a saját fogai?

A fogbeültetés azért különleges eljárás, mert a műtétet követően maga az implantátum csavar az íny felszíne alá kerül beültetésre és ráadásul még varrat is kerül fölé, így szinte teljesen láthatatlan egy külső szemlélő számára. Mégis ez az a stabil mesterséges foggyökér, amely később biztos alapot nyújt majd egy esztétikus és élethű fogpótlásnak. Ez a fogbeültetés látványos része.

Ahogyan azt már említetük, a fogbeültetést egy három-négy hónapos gyógyulási periódus követi, amikor az implantátum csavar az íny alatti területen becsontosodik, azaz speciális felületkezelésének köszönhetően körbeveszi a csontállomány és stabilan rögzíti azt.

Van még egy elem, amely a mesterséges foggyökér és a látványos korona közé kerül, ez pedig a felépítmény. Ez a szintén titánból készült kis elem az implantátumhoz kerül csavaros módszerrel rögzítésre és ez képezi majd az implantátumra kerülő korona vagy híd rögzítési pontját, azaz erre kerül majd felragasztásra az esztétikus korona vagy híd.

A felépítményre kerülő implantációs fogpótlások esetében pedig több választási lehetőség is az Ön rendelkezésére áll:

Ragasztással rögzített fémkerámia korona:

• Költségtakarékos, de kevésbé esztétikus, mint egy cirkon korona.

• Szilárd fém vázra épül.

• Nem fényáteresztő.

• Tartós megoldás, akár évtizedekig is remekül funkcionálhat.

• Inkább rágó fogak esetében javasolt, az első, látható fogak esetében pedig kevésbé, a fém váz miatti szürkés árnyalat miatt.

• Végleges ragasztással kerül rögzítésre, amely a fogpótlás sérülése nélkül már nem távolítható el.

Csavarral rögzített fémkerámia korona:

• Költségtakarékos, de kevésbé esztétikus, mint egy cirkon korona, rögzítési technikája miatt költségesebb a ragasztott változatnál.

• Szilárd fém vázra épül.

• Nem fényáteresztő.

• Tartós megoldás, akár évtizedekig is remekül funkcionálhat.

• Csavarozással kerül rögzítésre, amely a fogpótlás sérülése nélkül, könnyedén távolítható el az esetleges korrekciós igény vagy csere esetében.

Ragasztással rögzített cirkon korona:

• Fémmentes anyagból készül, tehát nem okoz allergiás tüneteket.

• Az anyag átereszti a fényt, akár csak a természetes fogak, ezért maximálisan élethű.

• Tartós megoldás, akár évtizedekig is remekül funkcionálhat.

• Korszerű, nagy pontosságú számítógépes technológiával kerül megtervezésre és előállításra.

• Elsősorban az első, látható fogak esetében javasolt, de bármely fog szilárd pótlására alkalmas.

• Végleges ragasztással kerül rögzítésre, amely a cirkon fogpótlás sérülése nélkül már nem távolítható el.

• Esztétikusabb megjelenése és speciális előállítási technológiája miatt költségesebb, mint a fémkerámia megoldás.

Csavarozással rögzített cirkon korona:

• Fémmentes anyagból készül, tehát nem okoz allergiás tüneteket.

• Tartós megoldás, akár évtizedekig is remekül funkcionálhat.

• Költségesebb, mint a ragasztással rögzített cirkon fogpótlás.

Hogy Ön milyen implantációs fogpótlást választ, azt elsősorban az Ön igényei és lehetőségei határozzák meg. A ma elérhető fogpótlások már olyan speciális anyagokból készülnek és olyan korszerű fogtechnikai technológiával (például a CAD-CAM technológiával készülő cirkon fogpótlás, ami annyit jelent, hogy a fogpótlás cirkon vázát számítógéppel tervezik meg az Ön fogainak anatómiai formájára és számítógép vezérli annak előállítását is) hogy biztos lehet abban, kiváló minőségű fogpótlást fog kapni a Szent Lukács SPA Dentalban.

Jöjjön el hozzánk egy implantációs konzultációra, ahol Dr. Ruszin Tamás és Dr. Nagy Róbert szakorvosok az implantációs fogpótlások szakértőiként minden részletes információt megosztanak Önnel az ideális fogpótlás megalapozott kiválasztásához. Ez azért is fontos, hiszen ez a döntése lehet, hogy évtizedekre szól, de az is lehet, hogy egy egész életre.

Ez a konzultáció az Ön számára térítésmentes. Csak a +36 1 790 3282-es telefonszámot kell felhívnia és kérnie egy konzultációs időpontot a nemzetközi gyakorlattal rendelkező szakorvosaink egyikéhez.

Várjuk Önt szeretettel.

Mit kell tennie abban az esetben, ha hiányzó fogait szeretné egy tartós, esztétikus és megfizethető megoldással pótoltatni?

Nehéz jó döntést hozni abban a kérdésben, hogy hiányzó fogait milyen megoldással pótoltassa, hiszen számtalan kérdés merülhet fel Önben.

Milyen esetben lehet Önnek fogbeültetésre, azaz fogászati implantációra szüksége?

Fogászati implantátum beültetésére akkor kerül sor, ha Ön elveszítette egy vagy több fogát (azt orvosi okokból ki kellett húzni vagy fogágybetegség következményeként meglazult és kiesett).

Milyen implantátumot érdemes választani, hogy az tartós, esztétikus és komfortos legyen az Ön számára?

Ma Magyarországon több mint 30 típusú implantátum család érhető el a különböző fogászati rendelőkben. Nehéz döntést hozni arról, hogy ezen típusok közül, melyik az, amelyik a leginkább megfelelő az Ön számára és minden szempontból kielégíti az Ön igényeit.

Ez a kérdés azonban orvosi szemmel sem egyszerű folyamat, hiszen olyan implantátum családdal kell dolgoznunk a Szent Lukács SPA Dental rendelőjében, amelyet szeretnek a pácienseink és mi is kifogástalannak találjuk orvos-szakmai szempontból.

Milyen esetben lehet alkalmazni a legmodernebb eljárások közé tartozó, számítógép által tervezett implantációs sablonokat?

A fogbeültetések területén folyamatos kutatómunka folyik abból a célból, hogy hogyan lehet olyan modern megoldásokat találni, melyek megkönnyítik és biztonságosabbá teszik a fogbeültetést a páciensek számára.

Mi az az implantátum és miért van rá szükség?

Az implantátum egy nagy tisztaságú titánból készült mesterséges foggyökér, amely arra a célra szolgál, hogy stabilan és tartósan helyettesítse az Ön elveszített fogait.

Legkedveltebb implantológiai szolgáltatásunk a Szent Lukács SPA Dental

Nobel Biocare implantátum beültetése