A bölcsességfogakkal kapcsolatos fogászati problémák megoldása szájsebészeti beavatkozásokkal

Bölcsességfogaink sokszor okoznak kellemetlen napokat számunkra. A leghátsó nagyörlő fogakkal kapcsolatban gyakran előfordul az, hogy az állcsontban rendelkezésre álló hely túlzottan szűk ahhoz, hogy a bölcsességfog megfelelően elő tudjon törni és ki tudjon nőni. Ez sokszor vezet egy helytelen növekedési irányhoz. Ekkor egyáltalán nem vagy csak részlegesen törnek át a fogak az ínyen. Ezek megfelelő tisztítása, ápolása nem oldható meg kompromisszumok nélkül. Ennek eredménye az, hogy a bölcsességfog begyullad, ami egy nagyon fájdalmas és kellemetlen fogbetegség.

Az elakadt bölcsességfog azonban nemcsak önmagában okoz gondot, hanem képes arra, hogy egy teljesen szabályos fogsorban is torlódásokat okozzon, mivel hely hiányában nyomást gyakorol az előttük elhelyezkedő fogakra. A torlódások kezelése már csak fogszabályozó eljárásokkal lehetséges.

Az a szituáció is előfordulhat, hogy a bölcsességfog csak félig tör elő és aztán akad el a mellette lévő fogban. Ekkor a szájban található baktériumok az íny alá jutva gyulladást okoznak, ami erős fájdalommal, duzzanattal és szájzár kialakulásával jár.

Ez az állapot az előtte álló fogra is komoly veszélyt jelent. Mivel ez a terület nehezen tisztítható, az állandó lepedékképződés miatt a szomszédos fogakon is szuvasodás alakulhat ki.

A kellemetlen problémák megelőzése érdekében tehát érdemes bölcsességfogaitól mihamarabb megszabadulnia, hogy megelőzzük annak begyulladását és egészséges fogainak megfertőzését káros baktériumokkal.

Ha bölcsességfoga problémát okoz Önnek, vagy pontosan ezt szeretné előrelátó módon megelőzni, akkor javasoljuk, hogy látogasson el a Szent Lukács SPA Dental fogászati rendelő két felkészült szájsebész szakorvosának egyikéhez egy térítésmentes szájsebészeti konzultációra.

Ezen pontos képet kaphat bölcsességfogainak aktuális állapotáról és arról, hogy mit kellene azokkal tenni. Dr. Ruszin Tamás és Dr. Nagy Róbert szeretettel várja Önt. A térítésmentes szájsebészeti konzultációra a +36 1 790 3282 telefonszámon tud időpontot kérni.

Csontpótló beavatkozások fogbeültetéshez

A hiányzó fogak pótlásának ma elérhető legjobb módszere a fogászati implantátum beültetése. Vannak azonban olyan anatómiai jelenségek, melyek nem teszik lehetővé a mesterséges foggyökerek beültetését. Tipikusan ilyen eset az, amikor nincs elegendő csontállomány, vagy az nem elég vastag ahhoz, hogy nagy biztonsággal be lehessen ültetni az implantátumot.

Összetett problémával rendelkező fogak eltávolítása sebészeti módszerrel

Abban az esetben, ha a gyulladt fog gyökerei körül jelentős csontpusztulás tapasztalható és már a gyökérkezelés sem jelent tartós megoldást a problémára, akkor elkerülhetetlen az adott fog sebészeti úton történő eltávolítása. A fogak és gyökerek eltávolítása rutin beavatkozásnak számító szájsebészeti beavatkozás, így az az eset bonyolultságának ellenére alacsony kockázatú beavatkozásnak minősül.

A fogak torlódásának megszüntetése fogszabályozó eljárással

A fogak torlódását vagy szabálytalanságát általában valamilyen fizikai hatás eredményezi. Gyermekkorban, a növekedés során az állandó terhelés arra ösztönzi a szervezetet, hogy kiegyenlítse a hatást és funkcionálisan elossza a terhelést a fogakon, ami a fogak torlódásához, szabálytalan növekedéséhez vezet. A torlódott fogak tisztítása maradéktalanul nem oldható meg, ami szuvasodások kialakulásához vezethet. Így az Ön alapvető érdeke az, hogy a torlódás kezelése a lehető legrövidebb időn belül olyan szakember kezébe kerüljön, akinek kellő gyakorlati tapasztalata van ennek a fogászati problémának a sikeres kezelésében.

Mely esetekben alkalmazunk gyökérkezelést?

Vannak olyan tünetek, melyek egyértelműen arra utalnak, hogy az Ön fogászati problémájának tartós megoldásához gyökérkezelésre van szüksége.

Mit kell tennie abban az esetben, ha szájsebészeti beavatkozásra van szüksége, vagy bizonytalan ebben a kérdésben és szeretne szakértői válaszokat kapni gyakorlott szájsebészektől?

A szájsebészeti beavatkozások nélkülözhetetlen elemei egy komplex fogorvosi kezelés sorozatnak. Ezek a beavatkozások olykor elkerülhetetlenek annak érdekében, hogy megőrizzük fogaink épségét vagy, hogy fogászati implantátummal pótoljuk hiányzó fogainkat.

Legkedveltebb szájsebészeti szolgáltatásunk a Szent Lukács SPA Dental

Parodontális küret