Foggyökér eltávolítása az esetleges gócok megelőzése, megszüntetése érdekében

Foghúzások során előfordulhat, hogy a fog gyökere a csontban marad. Ezek a gyökerek azonban gócforrásokként is funkcionálhatnak, gyulladás kiindulási pontjai lehetnek.

A gócbetegség olyan jelenség, amely során egy adott szerv vagy egy szervrendszer megbetegedése a szervezet egy távolabbi pontján létrejött, fertőzéses eredetű gyulladásából származik. A betegséget kiváltó krónikus gyulladást nevezzük gócnak. A góc maga egyébként általában tünetmentes, nem fájdalmas. A gyulladás lassan fejlődik ki, ezért nem vesszük észre, hogy valamilyen kóros elváltozás van kialakulóban.

A gócban felszaporodnak a kórokozók, és ezek a vérpályába kerülve a szervezet kevésbé ellenálló területein megtelepednek, és ott betegséget hoznak létre.

Éppen ezért nagyon fontos ezeknek a gyökereknek az időben történő eltávolítása, a különböző gócforrások megszüntetése, hogy a későbbiekben a fogpótlások készítésekor azok már ne okozzanak problémát.

A betört gyökerek szájsebészeti eltávolítása minden estben a gyökér elhelyezkedésétől függ. Az eltávolítás speciális szakértelmet igényel, így azt csak gyakorlott szájsebész végezheti el.

A hatásos helyi érzéstelenítésnek köszönhetően ez a beavatkozás nem jár fájdalommal.

A gócok láthatatlan jelenségként végzik szervezetromboló tevékenységüket, így komoly veszélyt jelentenek egészségünkre. Javasoljuk tehát, hogy kerülje el az ilyen szituációkat, és ha bármilyen jele mutatkozik annak, hogy szervezetében egy góc van jelen, akkor jöjjön el egy térítésmentes konzultációra a Szent Lukács SPA Dental rendelőjébe.

Két felkészült szájsebész, Dr. Ruszin Tamás és Dr. Nagy Róbert várják Önt, hogy felkutassák és megszüntessék a gócok eredeti forrását és eltávolítsák a bent maradt foggyökér darabot.

térítésmentes konzultációra a +36 1 790 3282 telefonszámon tud időpontot kérni. Előzzük meg együtt a gócok és a komolyabb egészségügyi problémák kialakulását.

Összetett problémával rendelkező fogak eltávolítása sebészeti módszerrel

Abban az esetben, ha a gyulladt fog gyökerei körül jelentős csontpusztulás tapasztalható és már a gyökérkezelés sem jelent tartós megoldást a problémára, akkor elkerülhetetlen az adott fog sebészeti úton történő eltávolítása. A fogak és gyökerek eltávolítása rutin beavatkozásnak számító szájsebészeti beavatkozás, így az az eset bonyolultságának ellenére alacsony kockázatú beavatkozásnak minősül.

Gyulladt gyökércsúcs, vagy ciszta eltávolítása sebészeti eszközökkel

Abban az esetben, ha a gyökér csúcsán, a csontban ciszta, vagy egyéb elváltozás található, az nagy valószínűséggel arra utal, hogy a kérdéses fogban a fogideg elhalt. Ez az állapot egy ideig teljesen panaszmentes lehet, így Ön nem is veszi észre a folyamat kialakulását. Erre utaló jel lehet esetleg a fog elszíneződése vagy ráharapásra való érzékenysége.

Milyen fogászati problémák megoldására alkalmas a szájsebészet?

A szájsebészet olykor rémületet okozó nevével ellentétben sok esetben tehet jót nekünk, hiszen olyan beavatkozások tartoznak ebbe a kategóriába, amelyek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy visszanyerjük egészséges rágóképességünket és újra fogászati problémák nélküli, minőségi életet tudjunk élni.

Mit kell tennie abban az esetben, ha szájsebészeti beavatkozásra van szüksége, vagy bizonytalan ebben a kérdésben és szeretne szakértői válaszokat kapni gyakorlott szájsebészektől?

A szájsebészeti beavatkozások nélkülözhetetlen elemei egy komplex fogorvosi kezelés sorozatnak. Ezek a beavatkozások olykor elkerülhetetlenek annak érdekében, hogy megőrizzük fogaink épségét vagy, hogy fogászati implantátummal pótoljuk hiányzó fogainkat.

Fogainak megszépülése egy hét alatt porcelán héjak segítségével

Ha egyszer elhatároztuk, hogy meg szeretnénk szépíteni mosolyunkat, akkor gyors és látványos eredményre vágyunk, és ez egy természetes emberi folyamat. A jó hírünk az, hogy ez az igény a fogászati tudomány fejlődését is pozitívan befolyásolja és ma már a fogászatban is vannak egyértelműen megfigyelhető esztétikai trendek. Ezeknek köszönhetően olyan fogászati megoldások születtek, melyek nagyon rövid idő alatt, akár egyetlen hét leforgása alatt, teljes mértékben képesek megszépíteni az Ön mosolyát.

Legkedveltebb szájsebészeti szolgáltatásunk a Szent Lukács SPA Dental

Parodontális küret