Gyulladt gyökércsúcs, vagy ciszta eltávolítása sebészeti eszközökkel

Abban az esetben, ha a gyökér csúcsán, a csontban ciszta, vagy egyéb elváltozás található, az nagy valószínűséggel arra utal, hogy a kérdéses fogban a fogideg elhalt. Ez az állapot egy ideig teljesen panaszmentes lehet, így Ön nem is veszi észre a folyamat kialakulását. Erre utaló jel lehet esetleg a fog elszíneződése vagy ráharapásra való érzékenysége.

Ebben az esetben tipikus tünet a kis duzzanat megjelenése a fog fölött, ami általában arra utal, hogy a fog csúcsán kialakuló elváltozásban gennyes váladék szaporodott fel. A genny utat tör magának és a duzzanaton keresztül a szájba ürül.

Azért nem okoz fájdalmat a jelenség, mert a genny nem gyülemlik fel, így nem nyomja az érzőideg végződéseket, hanem egyszerűen kiürül. Hosszú távon ez azonban nagyon veszélyes, hiszen az elváltozás körül a csont folyamatosan pusztul. A gyulladás egyre nagyobb területre terjed ki és minél nagyobb területen vesztettük el a csontot, annál nagyobb esélye van a fog meglazulásának is. Ennek a jelenségnek a kezelését mindenképpen gyökérkezeléssel kezdjük. Ha a probléma még egy precízen elvégzett gyökérkezeléssel sem oldódik meg, akkor kerülhet sor a fog megmentése érdekében a gyökér csúcsának sebészeti úton történő eltávolítására.

A gyulladt gyökércsúcs esetében a gyors beavatkozás fontos. Nem szabad hagyni, hogy az elváltozás kiterjedjen, mert az egyenes út a fog elvesztéséhez.

Ha Ön felfedezi fogain a duzzanat jeleit, akkor mindenképpen jöjjön el a Szent Lukács SPA Dental rendelőjébe egy térítésmentes konzultációra, hogy megvizsgálhassuk a jelenség okát és szükség esetén eltávolítsuk a gyulladt gyökércsúcsot sebészeti úton.

Mi az a ciszta és miért kell eltávolítani? Dr. Nagy Róbert elmondja nekünk

Dr. Ruszin Tamás és Dr. Nagy Róbert felkészült szájsebészként várja Önt a komolyabb problémák megelőzésének és a fog elvesztésének céljából végzendő térítésmenetes szájsebészeti vizsgálatra.

Konzultációs időpontot a +36 1 790 3282 telefonszámon tud kérni.

Várjuk Önt szeretettel.

Mit kell tennie abban az esetben, ha szájsebészeti beavatkozásra van szüksége, vagy bizonytalan ebben a kérdésben és szeretne szakértői válaszokat kapni gyakorlott szájsebészektől?

A szájsebészeti beavatkozások nélkülözhetetlen elemei egy komplex fogorvosi kezelés sorozatnak. Ezek a beavatkozások olykor elkerülhetetlenek annak érdekében, hogy megőrizzük fogaink épségét vagy, hogy fogászati implantátummal pótoljuk hiányzó fogainkat.

Hogyan lehet fájdalommentes a gyökérkezelés az Ön számára?

A gyökérkezelés az a beavatkozás, amellyel sok esetben megmenthetjük saját fogait és elkerülheti a foghúzás fenyegető veszélyét. Erre a kezelésre akkor van szükség, ha a gyökércsatorna gyulladásban van. A fogak mélyen lévő szuvasodás sok esetben vezethet a fogbél elhalásához. Ebben az esetben a baktériumok mérgei elérik a fogbelet és gyulladást hoznak létre. Ennek az állapotnak a hatásos megszüntetésére alkalmazzuk a gyökérkezelést, melynek végső célja az Ön fogainak a megmentése és a funkciójának visszaállítása az eredeti állapotba.

Foggyökér eltávolítása az esetleges gócok megelőzése, megszüntetése érdekében

Foghúzások során előfordulhat, hogy a fog gyökere a csontban marad. Ezek a gyökerek azonban gócforrásokként is funkcionálhatnak, gyulladás kiindulási pontjai lehetnek.

Mely esetekben alkalmazunk gyökérkezelést?

Vannak olyan tünetek, melyek egyértelműen arra utalnak, hogy az Ön fogászati problémájának tartós megoldásához gyökérkezelésre van szüksége.

Milyen fogászati problémák megoldására alkalmas a szájsebészet?

A szájsebészet olykor rémületet okozó nevével ellentétben sok esetben tehet jót nekünk, hiszen olyan beavatkozások tartoznak ebbe a kategóriába, amelyek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy visszanyerjük egészséges rágóképességünket és újra fogászati problémák nélküli, minőségi életet tudjunk élni.

Legkedveltebb szájsebészeti szolgáltatásunk a Szent Lukács SPA Dental

Parodontális küret