A borsznob is mosolyoghat: viszlát, lila fogak

Az elszíneződött fog egyáltalán nem szép látvány. Ennek legfőbb okai a kávé, tea vagy vörösbor rendszeres fogyasztása, de akár a bogyós gyümölcsök, sőt curry-s ételek is okozhatnak kellemetlenségeket a mosolyunkban. Hogy ne kelljen lemondani a kedvenc élvezeti cikkekről, érdemes megfogadni néhány tanácsot. A Winelovers bloggere segit nekünk!

A fog külső része, egyben a "páncélzata" a fogzománc, amit a savak kikezdhetnek, ezáltal pedig sebezhetővé válik a fog belsőbb része. A savasság mellett problémát okozhatnak az élelmiszerek, többek között a borok színképző összetevői is. A fogaink belsőbb részeibe jutva ugyanis jelentősen átszinezhetik azokat, ami talán a vörösborok fogyasztása esetén a legszembetűnőbb.

A problémán sajnálatos módon nem segít, ha vörösbor elfogyasztása után rögtön fogat mosunk, mi több, csak ronthatunk vele a helyzeten! A fellazult zománcréteget megsérthetjük, ami az elszineződésért felelős molekulák könnyebb bejutását teszi lehetővé a fogainkba. Ugyanez fordítva is igaz: rögtön fogmosás után legalább fál óráig nem érdemes bort fogyasztani és kerüni kell más savas ételeket és italokat is, mert a fog ilyenkor sebezhetőbb. Ha mégis megkerülhetetlen helyzetbe sodródunk és kivételt kell tennünk, akkor érdemes természetes anyagú fogkrémet használnunk.

A Winelovers szerzője összeszedte a legendákat is, amelyek állítólag segíthetnek, de ez nem igaz.

1. Használj szívószálat! Sajnos nem segít, mert ugyanúgy hozzáér fogaidhoz a bor, ráadásul szívószállal kortyolva nem is lehet olyan jól élvezni a bor izvilágának minden komponensét.
  2. Harapj citromba! Sajnos ez sem segít, sőt még több savat eredményez. A citrom ráadásul nem fogja eltávolítani a borfoltokat a fogról.
  3. A fehérbor nem káros! Sajnos ez sem igaz. A legtöbb fehérbor savasabb is, mint vörös társai. Ha például vörösbor előtt iszunk fehérbort, akkor egy jobban megterhelt fogfelszínt teszünk ki a vörösbor tapadó tanninjainak és pigmentjeinek.

Léteznek hasznos tanácsok is a vörösbor fogainkat elszínező hatásai ellen

1. Borozás közben érdemes szódát, vagy buborékos ásványvizet fogyasztani! A buborékok segítenek a nemkívánatos foltokkal szemben.
  2. Használjunk bor-kendőtEz a módszer még a szakavatott szerzőt is meglepte. A bor-kendő egy kifejezetten a borfoltok ellen kifejlesztett törlőkendő.
  3. Falatozzunk a bor után! Ez talán a legkellemesebb megoldás. A sajtokról és a rostokban gazdag élelmiszerekről már korábban szót ejtettünk.

A Lukács SPA Dental fogorvos csapata készséggel áll rendelkezésére fogászati problémái, vagy más esztétikai jellegű fogproblémáinak kezelésében. Szeretettel várjuk Önt Budapest szívében a Lukács Fürdőben található rendelőnkben! Jelentkezzen díjmentes konzultációnkra.

Fogainak megszépülése egy hét alatt porcelán héjak segítségével

Ha egyszer elhatároztuk, hogy meg szeretnénk szépíteni mosolyunkat, akkor gyors és látványos eredményre vágyunk, és ez egy természetes emberi folyamat. A jó hírünk az, hogy ez az igény a fogászati tudomány fejlődését is pozitívan befolyásolja és ma már a fogászatban is vannak egyértelműen megfigyelhető esztétikai trendek. Ezeknek köszönhetően olyan fogászati megoldások születtek, melyek nagyon rövid idő alatt, akár egyetlen hét leforgása alatt, teljes mértékben képesek megszépíteni az Ön mosolyát.

Hogyan történik a gyökérkezelő beavatkozás a rendelőnkben?

A fájdalommentes gyökérkezelés a Szent Lukács SPA Dental rendelőjében 8 egyszerű lépésből áll.

A bölcsességfogakkal kapcsolatos fogászati problémák megoldása szájsebészeti beavatkozásokkal

Bölcsességfogaink sokszor okoznak kellemetlen napokat számunkra. A leghátsó nagyörlő fogakkal kapcsolatban gyakran előfordul az, hogy az állcsontban rendelkezésre álló hely túlzottan szűk ahhoz, hogy a bölcsességfog megfelelően elő tudjon törni és ki tudjon nőni. Ez sokszor vezet egy helytelen növekedési irányhoz. Ekkor egyáltalán nem vagy csak részlegesen törnek át a fogak az ínyen. Ezek megfelelő tisztítása, ápolása nem oldható meg kompromisszumok nélkül. Ennek eredménye az, hogy a bölcsességfog begyullad, ami egy nagyon fájdalmas és kellemetlen fogbetegség.

Harapási eltérések sikeres korrekciója fogszabályozás segítségével

Akkor beszélünk harapás eltérésről, amikor harapáskor a felső és az alsó fogak érintkezése nem ideális. Ennek a fogszabályozási problémának többféle típusa is ismert. Ön felismeri valamelyik tünetcsoportot saját magán?

Fémmentes fogpótlások: a csúcstechnológiával előállított koronák és hidak

Egy korona két részből áll: 1. A korona vázából, amely készülhet fémből vagy fémmentes cirkonból. 2. A korona leplezéséből, amely minden esetben az Ön meglévő fogainak színéhez igazodó porcelánból készül. Ahhoz, hogy az Ön fogpótlása a megtévesztésig élethű legyen és tökéletesen kiszolgálja az Ön funkcionális és esztétikai igényeit, két feltételnek kell teljesülnie: 1. A fogpótlás vázának esztétikus és fényáteresztő anyagból kell készülnie. Nagyon pontos kell hogy legyen a fogpótlás széli záródása, hogy megakadályozzuk a bakteriális fertőzések veszélyét.