A fogszabályozás régen tényleg nagy kihívás volt - fogszabályozás a múltban

Sándor Péter  "Nagy szájalakítás" néven egy igen érdekes blogot vezet a saját fogszabályozásával kapcsolatos élményeiről. A személyes tapasztalatai mellett azonban kitér az általunk is kedvelt kultur- és tudománytörténeti részletekre is. Legújabb blogbejegyzésében a történelemben ismert fogszabályozási eljárásokat gyűjtötte össze.

Annyit már elöljáróban elmondhatunk, hogy a Szent Lukács SPA Dental a XXI. századi megoldások közül is a legújabb technológiákat alkalmazza a fogak szabályozására, a listában látható módszerek nem részei a szolgáltatásaink palettájának :)

Ókori egyiptomi fogszabályozás

A bizarr listát az ókori egyiptomi sírokan talált múmiákon, állati és növényi származékokból készített fogszabályozó kezdeményekkel kezdődik.

Fogszabályozás az ókori Egyiptomban

Ókori görög fogszabályozás

A folytatásban az ókori görögök szerepelnek, ahol az állkapocsra fém lapkákat kötöttek. Külön említést érdemel Hippokratész, aki sok értekezést hagyott hátra a korabeli fogászati eljárásokról.

Ókori görög fogszabályozás

A középkor fogszabályozása

A középkorban jelent meg a mai rögzített készülékek elődje, ami egy francia fogász, Pierre Fauchard nevéhez fűződik. A fogszabályozó készülék őse egy jellegzetes, patkó alakú ív volt, amire selyemszalagokkal rögzíettek a fogsorra.

Középkori fogszabályozás

A szerző fogszabályozás történetét egészen az 1997-ben debütáló Invisalign technológiáig vezeti, érdeklődőknek is szívből ajánljuk a blogbejegyzést.

Fogak torlódásának megszüntetése, keskeny és szűk mosolyív és harapási eltérések korrekciója, mélyharapás problémájának megoldása, fogváltási problémák kezelése, valamint állkapocs ízületi problémák megszüntetése fogszabályozással. Ismerje meg a Szent Lukács SPA Dental ajánlatát.

Mit kell tennie abban az esetben, ha szeretné, hogy fogai megszépüljenek, és természetesen ragyogóvá valljanak?

Igényes pácienseink gyakran keresik fel rendelőnket azzal a nem titkolt céllal, hogy a mostaninál sokkal szebb fogakat szeretnének.

Hogyan lehet fájdalommentes a gyökérkezelés az Ön számára?

A gyökérkezelés az a beavatkozás, amellyel sok esetben megmenthetjük saját fogait és elkerülheti a foghúzás fenyegető veszélyét. Erre a kezelésre akkor van szükség, ha a gyökércsatorna gyulladásban van. A fogak mélyen lévő szuvasodás sok esetben vezethet a fogbél elhalásához. Ebben az esetben a baktériumok mérgei elérik a fogbelet és gyulladást hoznak létre. Ennek az állapotnak a hatásos megszüntetésére alkalmazzuk a gyökérkezelést, melynek végső célja az Ön fogainak a megmentése és a funkciójának visszaállítása az eredeti állapotba.

Fogváltási problémák kezelése gyermekkorban fogszabályozással

Gyermekeink 5-6 éves korban elérkeznek a fogváltás időszakába. Ez egy természetes folyamat, amelynek eredménye az első maradó rágófogak megjelenése. Ezután következik a frontfogak váltása. Először az alsó középső metszők, majd a felső középsők, azután az oldalsó metszők.

Egy dentalhigiéniai kezelés, amely sok esetben felér egy fogfehérítéssel

Az Ön fogain lerakódó elmeszesedett lepedéken idővel a nyálból származó mészkristályok rakódnak le. Így alakul ki a fogkő, ami sajnos olyan erősen tapad a foghoz, hogy annak eltávolítása egyszerű fogmosással, vagy más otthoni módszerekkel nem lehetséges. A fogkő leggyakrabban a felső őrlőfogakon és az alsó metszőfogakon rakódik le, ugyanis itt találhatók a nagy nyálmirigyek kivezető csatornái. A fogkő színét a legtöbbször az általunk fogyasztott színes élelmiszerek festik meg nem túlzottan vonzó sárgás-barnás színűre.

Milyen esetben lehet Önnek fogbeültetésre, azaz fogászati implantációra szüksége?

Fogászati implantátum beültetésére akkor kerül sor, ha Ön elveszítette egy vagy több fogát (azt orvosi okokból ki kellett húzni vagy fogágybetegség következményeként meglazult és kiesett).