A hagyományos fogszabályozó is lehet szép

A fogszabályozókról alkotott általános nézetekre a szleng gúnymegnevezések remekül rávilágítanak. Atomerőmű, szájkosár, vasgofri és még ki tudja hány sértőnek, bántónak hangzó megfelelő lehet a fogak szabályozásáért felelős eszköznek a világ összes nyelvén.

A fogszabályozás komoly kihívás lehet, különösen ha felnőtt korban döntünk erről. E döntést gyakran épp a fogszabályozó okozta esztétikai megbélyegzésektől való félelem gátolja, mindannak ellenére, hogy mára lehetőség van esztétikus és láthatatlan fogszabályozó készülék alkalmazására, vagy lágy erőkkel dolgozó új fogszabályozási rendszer használatára is.

Az új láthatatlan eljárások a hagyományos fogszabályozásnál jelenleg még drágábbak - igaz a technológia terjedésével az árak is fokozatosan csökkennek - érthető, ha a fogszabályzás melletti döntésnél még nagyobb súlyt kap a beavatkozás költsége.

A fogszabályozó lassan szépségfolt

Az elmúlt évtizedben a fogszabályozáshoz való hozzáállás sokat változott, hiszen már nem ciki annak használta, természetessé vált a szabályozó látványa.

Kitty Hayes modell egy divatmagazin címlapján
Kitty Hayes, színezett fém-fogszabályozóval a divatkönyv (CR Fashion Book) címlapján

Fogszabályozáson gondolkodó pácienseink elsősorban esztétikai problémák miatt keresik fel rendelőnket. Fontos azonban tudnia, hogy a fogszabályozás nemcsak egy esztétikai korrekciós beavatkozás, hanem a rágószervi funkciók helyreállításában is rendkívül fontos szerepe van. A fogszabályozásnak köszönhetően tehát nemcsak szép szabályos, esztétikus mosolya lesz, hanem egészséges rágószervei is, melyekkel elkerülheti a későbbi fogászati problémák kialakulását.

A  fogszabályozás melletti döntés tehát egy nagyon okos döntés, a negatív kritikákat el kell engedni magunk mellett, ami nem lehet nehéz, különösen ha tudatában vagyunk annak, hogy a fogszabályozó egy ékszer.

Címlapkép: Charlie James instagram oldala

Fogainak megszépülése egy hét alatt porcelán héjak segítségével

Ha egyszer elhatároztuk, hogy meg szeretnénk szépíteni mosolyunkat, akkor gyors és látványos eredményre vágyunk, és ez egy természetes emberi folyamat. A jó hírünk az, hogy ez az igény a fogászati tudomány fejlődését is pozitívan befolyásolja és ma már a fogászatban is vannak egyértelműen megfigyelhető esztétikai trendek. Ezeknek köszönhetően olyan fogászati megoldások születtek, melyek nagyon rövid idő alatt, akár egyetlen hét leforgása alatt, teljes mértékben képesek megszépíteni az Ön mosolyát.

Hogyan történik a gyökérkezelő beavatkozás a rendelőnkben?

A fájdalommentes gyökérkezelés a Szent Lukács SPA Dental rendelőjében 8 egyszerű lépésből áll.

A bölcsességfogakkal kapcsolatos fogászati problémák megoldása szájsebészeti beavatkozásokkal

Bölcsességfogaink sokszor okoznak kellemetlen napokat számunkra. A leghátsó nagyörlő fogakkal kapcsolatban gyakran előfordul az, hogy az állcsontban rendelkezésre álló hely túlzottan szűk ahhoz, hogy a bölcsességfog megfelelően elő tudjon törni és ki tudjon nőni. Ez sokszor vezet egy helytelen növekedési irányhoz. Ekkor egyáltalán nem vagy csak részlegesen törnek át a fogak az ínyen. Ezek megfelelő tisztítása, ápolása nem oldható meg kompromisszumok nélkül. Ennek eredménye az, hogy a bölcsességfog begyullad, ami egy nagyon fájdalmas és kellemetlen fogbetegség.

Harapási eltérések sikeres korrekciója fogszabályozás segítségével

Akkor beszélünk harapás eltérésről, amikor harapáskor a felső és az alsó fogak érintkezése nem ideális. Ennek a fogszabályozási problémának többféle típusa is ismert. Ön felismeri valamelyik tünetcsoportot saját magán?

Fémmentes fogpótlások: a csúcstechnológiával előállított koronák és hidak

Egy korona két részből áll: 1. A korona vázából, amely készülhet fémből vagy fémmentes cirkonból. 2. A korona leplezéséből, amely minden esetben az Ön meglévő fogainak színéhez igazodó porcelánból készül. Ahhoz, hogy az Ön fogpótlása a megtévesztésig élethű legyen és tökéletesen kiszolgálja az Ön funkcionális és esztétikai igényeit, két feltételnek kell teljesülnie: 1. A fogpótlás vázának esztétikus és fényáteresztő anyagból kell készülnie. Nagyon pontos kell hogy legyen a fogpótlás széli záródása, hogy megakadályozzuk a bakteriális fertőzések veszélyét.