Marco Polo fogkeféje

A fogorvoslás tudománytörténete alighanem az emberiség történetével azonos időspektrumot fedhet le. Blogunkban a fogkefék története mellett számtalan további, nagyon tanulságos fogászati érdekességről ejtünk szót, amit érdemes lehet elolvasni.

Nemrég írtunk a fogkefe őséről, ami még inkább egy seprűre emlékeztetett. A történelmi források szerint a ma ismert felépítésű fogkefékhez igen hasonló fogtisztító berendezés, Kínában készülhetett el a hatodik-hetedik században.

A vaddisznó szőréből, vagy lószőrből készült kefe azonban csak később jutott el Európába. Ki gondolná azonban, hogy egy világutazó kalandor, személyesen Marco Polo közbenjárására volt szükség az innováció elterjedéséhez?

Az európai írott dokumentumok szerint a fogkefe szó (agoul toothbrush) elsőként Antony Wood író, 1690-ben papírra vetet önéletrajzában szerepel. Az írásban utalás van arra ugyanis, hogy Wood egy fogkefét ajándékozott egy ismerősének.

Fogainak megszépülése egy hét alatt porcelán héjak segítségével

Ha egyszer elhatároztuk, hogy meg szeretnénk szépíteni mosolyunkat, akkor gyors és látványos eredményre vágyunk, és ez egy természetes emberi folyamat. A jó hírünk az, hogy ez az igény a fogászati tudomány fejlődését is pozitívan befolyásolja és ma már a fogászatban is vannak egyértelműen megfigyelhető esztétikai trendek. Ezeknek köszönhetően olyan fogászati megoldások születtek, melyek nagyon rövid idő alatt, akár egyetlen hét leforgása alatt, teljes mértékben képesek megszépíteni az Ön mosolyát.

Hogyan történik a gyökérkezelő beavatkozás a rendelőnkben?

A fájdalommentes gyökérkezelés a Szent Lukács SPA Dental rendelőjében 8 egyszerű lépésből áll.

A bölcsességfogakkal kapcsolatos fogászati problémák megoldása szájsebészeti beavatkozásokkal

Bölcsességfogaink sokszor okoznak kellemetlen napokat számunkra. A leghátsó nagyörlő fogakkal kapcsolatban gyakran előfordul az, hogy az állcsontban rendelkezésre álló hely túlzottan szűk ahhoz, hogy a bölcsességfog megfelelően elő tudjon törni és ki tudjon nőni. Ez sokszor vezet egy helytelen növekedési irányhoz. Ekkor egyáltalán nem vagy csak részlegesen törnek át a fogak az ínyen. Ezek megfelelő tisztítása, ápolása nem oldható meg kompromisszumok nélkül. Ennek eredménye az, hogy a bölcsességfog begyullad, ami egy nagyon fájdalmas és kellemetlen fogbetegség.

Harapási eltérések sikeres korrekciója fogszabályozás segítségével

Akkor beszélünk harapás eltérésről, amikor harapáskor a felső és az alsó fogak érintkezése nem ideális. Ennek a fogszabályozási problémának többféle típusa is ismert. Ön felismeri valamelyik tünetcsoportot saját magán?

Fémmentes fogpótlások: a csúcstechnológiával előállított koronák és hidak

Egy korona két részből áll: 1. A korona vázából, amely készülhet fémből vagy fémmentes cirkonból. 2. A korona leplezéséből, amely minden esetben az Ön meglévő fogainak színéhez igazodó porcelánból készül. Ahhoz, hogy az Ön fogpótlása a megtévesztésig élethű legyen és tökéletesen kiszolgálja az Ön funkcionális és esztétikai igényeit, két feltételnek kell teljesülnie: 1. A fogpótlás vázának esztétikus és fényáteresztő anyagból kell készülnie. Nagyon pontos kell hogy legyen a fogpótlás széli záródása, hogy megakadályozzuk a bakteriális fertőzések veszélyét.