Miért hiányzik a legtöbb hotel fürdőszobájából a fogkrém?

Tusfürdő, szappan, sampon és sok esetben még hajbalzsam is megtalálható a hotelek fürdőszobai „minibárjában”, viszont amivel szinte sose találkozunk, holott a mindennapi higiéniához elengedhetetlen, az a fogkrém. Az Index cikke az amerikai Slate magazin szórakoztató tényfeltáró írására hivatkozva járja körül a fogkrém hiányának témáját. 

A hotelek kínálatát átgondolva eléggé érthetetlen, hogy miért fontosabb hajbalzsamot adni a vendégeknek (esetenként naponta új tégelyre cserélve), mint fogkrémet, amit mindenki használ, jó esetben naponta kétszer. Európában vagy Észak Amerikában a fogkrém hiányához mind a felső-, mind pedig az alsókategóriás hotellátogatók is hozzászokhattak. (Az igazsághoz hozzátartozik, hogy természetesen léteznek kivételek, vannak olyan hotelek, ahol gondosan ügyelnek a vendégek dentális higiéniájára, a fogkrém is a fürdőszobai alapfelszerelés része, és ha külön kérjük kapunk fogkrémet.) Ázsiában, egy igényesebb hotelben éjszakázunk, biztosan találunk fogkrémet a fürdőszobánkban. Tehát egy tipikusan „nyugati” jelenséggel állunk szemben, amire több lehetséges magyarázatot talált a Slate magazin újságírója. 

1. Tyúk, vagy tojás

Azért nem biztosítanak a hotelek fogkrémet, mert a vendégek sose hiányolják azt? A hotelek menedzsmentje annak érdekében, hogy a szolgáltatásaik színvonalát az igényekhez igazítsák, pontosan felmérik, hogy mit hiányolnak vagy kifogásolnak a vendégek az adott szállodai ellátásban. A kérdőívek alapján azt a következtetést vonták le a szállodaláncok menedzserei, hogy fogkrémre nincs szükség.

A kérdés itt az, hogy vajon azért nem hiányoljuk-e a fogkrémet, mert hozzászoktunk ahhoz, hogy minden utazásra vigyünk magunkkal?

Szintén a „tyúk vagy a tojás” logikája alapján írható le a hotelek kategória-besorolása, miszerint a szállodák nem biztosítanak fogkrémet, mert az nem szerepel a feltételrendszerben. Tehát egy hotel akkor is számíthat sokcsillagosnak, ha egyáltalán nem foglalkozik a vendégei alapvető szájhigiéniájával. 

2. Túl drága

A fogkrém, bár egyáltalán nem mondható luxusterméknek, viszonylag drága a samponok és a szappanok átlagárához viszonyítva. Tehát az olcsó szállodák nem igazán engedhetik meg maguknak, hogy fogkrémre költsenek.

3. Nincs presztízsértéke

Érdekes ugyanakor, hogy az előző indok ellentéte is igaz. A felsőkategóriás hotelek egyszerűen nem tudnak olyan prémium-, vagy luxus-fogkrémet találni maguknak, azaz nincsenek olyan drága fogkrém márkák, amelyek reprezentálni tudják a drága hotel szolgáltatásait és annak presztízsértékét. 

4. Az emberek (túl) márka-hűek, ha fogkrémről van szó

A fogkrém bizonyos mértékben intim termék, a fogyasztók többsége hű a jól bevált márkájához. A tusfürdőkhöz vagy samponokhoz hasonlítva, egészségügyi, nem pedig szépészeti termék, tehát az emberek kevésbé vevőek az újításokra, ha fogkrémről van szó.


Referenciák