Szent Lukács SPA Dental Blog

A Szent Lukács SPA Dental hasznos és informatív naplója az egyes fogászati kezeléseinkről.

Fogak természetes védelme, finomságokkal

Az ünnepek közeledtével fokozottabb terhelésnek vannak kitéve a fogaink. Legutóbbi blogbejegyzésünkben kitértünk pár kellemetlenségre, most azonban pár olyan finomságról lesz szó, amelyek nem jelentenek fenyegetést, sőt.

Zöldségek és gyömölcsök

Gyümölcsök és zöldségek

Kevesen tudják, hogy a zöldségek és gyümölcsök fogyasztásával fokozódik a szánkban a nyálelválasztás, ami alapvetően tisztító hatású a fogakra nézve. A megfelelő nyáltermelés és természetesen a helyes szájápolási szokások párositása, az egyik lehető leghatékonyabb természetes védelmet nyújthatja az ínybetegségekkel szemben és a fogszuvasodás ellen.

Tej és tejtermékek

Tej és tejtermékek

A tejtermékek, úgy mint tej, a natúr joghurtok és ahogy azt a korábbi cikkünkben is említettük, a kemény sajtok szintén fokozzák a nyálelválasztást. A tejtermékekben lévő kalcium és foszfor ugyanakkor mérsékli a fogak ásványianyag-veszteségét is, ami a fogszuvasodás kockázatát csökkenti.

Teák

Teák

A kellemes fekete és a zöld teák nemcsak jó élményekkel gazdagíthatnak, hanem védelmet is nyújthatnak a fogainknak.  A teák természetes "tartozékai" a polifenolok, amelyek könnyedén  ártalmatlanítják a szánkban lévő baktériumokat, ezzel pedig megakadályozzák a szaporodásukat és a fogzománcra káros, a lyukas fogakért elsődlegesen felelős savtermelést. A baktériumok az ún. dentális plakkokban szaporodnak el kényelmesen, ám a tea fogyasztásával jelentősen megnehezíthető a dolguk. 

A fekete tea esetében fő az óvatosság, mert színező hatással bír. Éppen ezért ha fontos, hogy a szép fehér fogaink megmaradjanak, a mértékletes fekete teafogyasztást javasoljuk, súlyosabb esetben pedig látogasson meg bennünket, hiszen több módja is létezik a gyors és hatékony fogfehérítésnek.

Cukormentes rágógumi

Rágó

Sokak által nehezményezett rágózási szokások és formák megitélését itt most mellőznénk, ugyanakkor meg kell jegyeznünk, hogy a cukormentes rágógumik, amelyek közül tübb is fluorid-tartalmú, nagyon is fogbarát szokás. Étkezések után különösen hatékony lehet! 

Sportiatalok (nem energiaitalok!) és ásványvizek

A sportitalok, vagy izotóniás italok is fogbarátak, ám ezt kifejezetten sportolóknak ajánlott, akik tudják, hogy mikor, mennyit kell fogyasztaniuk. Minden esetre nem árt tudni, hogy a sportitalok egyáltalán nem fogkárosítóak, ellentétben az energiaitalokkal. Ugyanilyen fogbarát italnak tekinthető minden olyan ásványvíz, ami fluorid tartalmú.

Natúr gabonapelyhek, de csak tejjel!

A sokak által kedvelt finomságok közé tartoznak a gabonapelyhek, ám fontos itt is az óvatosság. Ez az élelmiszer is jelenthet veszélyt a fogakra, különösen ha önmagában fogyasztjuk, vagy ha nem natúr, hanem cukrozott gabonapelyheket eszünk. A cukrozott pelyhek a tejben áztatva éppen az ellentkező hatást érhetik el.  

A Szent Lukács SPA Dental
további ajánlatai

Mi a dentálhigiénia és mi a célja? Miért tartjuk az egyik legfontosabb fogászati kezelésnek?

A szájunkban baktériumok élnek, ezeknek a többsége hasznos, de vannak, amelyeknek a túlzott elszaporodása bizonyos betegségeket (szuvasodás, fogágy betegség) okoz. Ezeknek a baktériumoknak a szájban a fogakon lévő lepedék és fogkő a táptalaja. A dentálhigiénia feladata, hogy ezeknek a baktériumoknak az elszaporodását megakadályozza, egyrészt úgy, hogy
professzionális módszerekkel eltávolítja a fogkövet, másrészt megtanítja a pácienst, hogy milyen otthoni módszerekkel tudja a fogakat lepedékmentesen tartani.

A Szent Lukács SPA Dental
elégedett páciensei

Elégedett lehet Ön is!