Gyulladt gyökércsúcs vagy ciszta eltávolítása szájsebészeti eljárással

Abban az esetben, ha a gyökér csúcsán, a csontban ciszta, vagy egyéb elváltozás található, az nagy valószínűséggel arra utal, hogy a kérdéses fogban a fogideg elhalt. Ez az állapot egy ideig teljesen panaszmentes lehet, így Ön nem is veszi észre a folyamat kialakulását. Erre utaló jel lehet esetleg a fog elszíneződése vagy ráharapásra való érzékenysége.

Ebben az esetben tipikus tünet a kis duzzanat megjelenése a fog fölött, ami általában arra utal, hogy a fog csúcsán kialakuló elváltozásban gennyes váladék szaporodott fel. A genny utat tör magának és a duzzanaton keresztül a szájba ürül.

Azért nem okoz fájdalmat a jelenség, mert a genny nem gyülemlik fel, így nem nyomja az érzőideg végződéseket, hanem egyszerűen kiürül. Hosszú távon ez azonban nagyon veszélyes, hiszen az elváltozás körül a csont folyamatosan pusztul. A gyulladás egyre nagyobb területre terjed ki és minél nagyobb területen vesztettük el a csontot, annál nagyobb esélye van a fog meglazulásának is.

Ennek a jelenségnek a kezelését mindenképpen gyökérkezeléssel kezdjük. Ha a probléma még egy precízen elvégzett gyökérkezeléssel sem oldódik meg, akkor kerülhet sor a fog megmentése érdekében a gyökér csúcsának sebészeti úton történő eltávolítására.

A gyulladt gyökércsúcs esetében a gyors beavatkozás fontos. Nem szabad hagyni, hogy az elváltozás kiterjedjen, mert az egyenes út a fog elvesztéséhez.

Ha Ön felfedezi fogain a duzzanat jeleit, akkor mindenképpen jöjjön el a Szent Lukács SPA Dental rendelőjébe egy térítésmentes konzultációra, hogy megvizsgálhassuk a jelenség okát és szükség esetén eltávolítsuk a gyulladt gyökércsúcsot sebészeti úton.

Mi az a ciszta és miért kell eltávolítani? Dr. Nagy Róbert elmondja nekünk

Megmenthető is lehet a foga, ha idejében közbelépünk

Dr. Ruszin Tamás és Dr. Nagy Róbert felkészült szájsebészként várja Önt a komolyabb problémák megelőzésének és a fog elvesztésének céljából végzendő térítésmenetes szájsebészeti vizsgálatra.