A digitális fogászat korában a fogászati kezeléseket végző személyek és intézmények egyre nagyobb nyomás alatt állnak, hogy bizonyítsák fogászati fotózási szakértelmüket.
Az e területen szerzett szaktudás folyamatosan részévé válik az alapvető fogászati ellátásnak, miközben további hozzáadott értéket jelent a klinikusok számára, akik az online marketing világában szeretnék praxisukat ismertebbé tenni.
Ortiz és Miguel A. The Simple Protocol for Dental Photography in the Age of Social Media (magyarul Digitális fogászat – egyszerű protokoll a fogászati fotózáshoz a szociális média korában) címmel megjelent könyve azoknak a gyakorló klinikusoknak, sőt már praktizáló fogorvosoknak szól, akik el, vagy jobban el szeretnének mélyedni a fogászati fotózás szakterületén, s emellett social média jelenlétre törekszenek.
A könyvet tehát azoknak ajánlott mélyrehatóbban lapozgatniuk, akik a vizuális fogászati technológiát a vizuális kommunikációban is kamatoztatni szeretnék.
A könyv a fogászati fotózás alapjait ismerteti a kulcsfogalmak, a felszerelés és a bevilágítás bemutatásával, valamint bevezetést nyújt az alapvető mindennapi intra-orális „egyszerű protokollba”, amely megmutatja, hogy a klinikai fotózást milyen egyszerűen be lehet építeni a klinikai munkafolyamatba.
A legtöbb fotózásról szóló könyv itt véget is ér, de ebben az esetben a szerző a legfejlettebb technikákat is ismerteti, és megmutatja, hogyan érhető el egy igen karakteres megjelenés a művészi fogászati fotózásban, fényhatásokkal, chiaroscuróval (fény-árnyék játékkal), a színérzet és a textúra manipulációjával, valamint olyan egyszerű beállításokkal, amikkel érdemes alkalmazni, ha fogászati laboratóriumban fényképezünk. A könyv tehát a szakma mellé művészi esszenciákat is csepegtet.
Végül a szerző betekintést nyújt a digitális marketing folyamatosan változó világába, és elmagyarázza, mit kell tudni ahhoz, hogy meg tudjuk szólítani a potenciális piacot a közösségi médiában.
Digitális fogászat a Szent Lukács SPA Dentálban
Budapest élenjáró fogászati szolgáltatásai között is egyre népszerűbb a digitális fogászati eljárások alkalmazása. A vizuális tartalmak pedig valóban jó eszközök a pácienseink figyelmének felkeltésére. Mi azért értékeljük ezt a módszert, mert a figyelem felkeltése releváns alapokon nyugszik, azaz nem félrevezető, a pácienseik pedig gyakran maguk is kíváncsiak egy-egy velük kapcsolatban készült felvételre.
A szép mosolyért meg kell dolgozni, nemcsak pácienseinknek, hanem nekünk is és azon vagyunk hogy ezt a legjobb tudásunk szerint, a legmodernebb eszközökkel tegyük és kommunikáljuk.