A legfurcsább szájápolási tipp a viktoriánus korból

A történelemben számtalan kísérlet volt a helyes fog- és szájápolás gyakorlására, sok dologról kiderült, hogy butaság, sok dologról pedig, hogy őrültség és vannak a mai szemmel egyszerűen furcsának tűnő megoldások is.

A viktoriánus kor is tartogat érdekességeket, nem kell a középkor, vagy az ókori praktikákig visszalapoznunk a történelem könyvben.

Ammónia és pirítós, fogkrém helyett

Egy korabeli nézet szerint, ahhoz hogy megelőzzük a fogak romlását, illetve leheletünk friss és üde legyen, S.D Powers tanácsára fogyasszunk egy teáskanálnyi ammóniát vízben elkeverve. Állítása szerint az égett pirítós, illetve egy széndarab napi kétszeri használata tökéletes megoldást jelent a fogkrém helyettesítésére.

Kokain fájdalomcsillapításra

Ugyancsak a viktoriánus korban volt elterjedt fájdalomcsillapító a kokain. Fogfájdalom esetén a kokain cukorka volt az elterjedt gyógyír, melyet bárki könnyen beszerezhetett a helyi gyógyszertárban. Ugyanezt ajánlották megfázásra és köhögésre is. Additív hatása miatt rengetegen váltak akaratukon kívül kokainfüggővé. Sok károk következmény miatt, nem véletlenül lett mára tiltott narkotikum.

Az alábbi linken még több érdekességről olvashat, ami ebből a különös időszakból maradt fenn:http://kiszurtam.blog.hu/2018/06/06/10_remiszto_szepsegtrend_a_viktorinanus_korbol

A Szent Lukács SPA Dental a XXI. század megoldásaival várja Önt Budapesten a Lukács Fürdőben. Ismerjen meg minket és foglaljon helyet nálunk!

Implantátumok

akár azonnal!

Azonnali implantációs lehetőség! Azonnali implantáció során a fog eltávolítását követően a műgyökér beültetésére is sor kerül. A fog precíz eltávolításakor a sérülésmentes csont-szöveti környezet megtartása a legfontosabb.

3D számítógépes implantációk. Implantációs során elterjedt gyakorlat, hogy fúrás és a fog behelyezése, a páciens CT felvételeit felhasználva, szabad kézzel történik. Sokszor szükség lehet azonban jobb megoldásokra is.

Az összes foga hiányzik? Az All-on-4 eljárás tökéletes megoldás olyan betegek számára, akik elvesztették összes fogukat és a kivehető protéziseknél kényelmesebb és „rágás-biztosabb” műfogsorra vágynak.