Miért hiányzik a legtöbb hotel fürdőszobájából a fogkrém?

Miért hiányzik a legtöbb hotel fürdőszobájából a fogkrém?

Tusfürdő, szappan, sampon és sok esetben még hajbalzsam is megtalálható a hotelek fürdőszobai „minibárjában”, viszont amivel szinte sose találkozunk, holott a mindennapi higiéniához elengedhetetlen, az a fogkrém. Az Index cikke az amerikai Slate magazin szórakoztató tényfeltáró írására hivatkozva járja körül a fogkrém hiányának témáját. 

A hotelek kínálatát átgondolva eléggé érthetetlen, hogy miért fontosabb hajbalzsamot adni a vendégeknek (esetenként naponta új tégelyre cserélve), mint fogkrémet, amit mindenki használ, jó esetben naponta kétszer. Európában vagy Észak Amerikában a fogkrém hiányához mind a felső-, mind pedig az alsókategóriás hotellátogatók is hozzászokhattak. (Az igazsághoz hozzátartozik, hogy természetesen léteznek kivételek, vannak olyan hotelek, ahol gondosan ügyelnek a vendégek dentális higiéniájára, a fogkrém is a fürdőszobai alapfelszerelés része, és ha külön kérjük kapunk fogkrémet.) Ázsiában, egy igényesebb hotelben éjszakázunk, biztosan találunk fogkrémet a fürdőszobánkban. Tehát egy tipikusan „nyugati” jelenséggel állunk szemben, amire több lehetséges magyarázatot talált a Slate magazin újságírója. 

1. Tyúk, vagy tojás esete

Azért nem biztosítanak a hotelek fogkrémet, mert a vendégek sose hiányolják azt? A hotelek menedzsmentje annak érdekében, hogy a szolgáltatásaik színvonalát az igényekhez igazítsák, pontosan felmérik, hogy mit hiányolnak vagy kifogásolnak a vendégek az adott szállodai ellátásban. A kérdőívek alapján azt a következtetést vonták le a szállodaláncok menedzserei, hogy fogkrémre nincs szükség.

A kérdés itt az, hogy vajon azért nem hiányoljuk-e a fogkrémet, mert hozzászoktunk ahhoz, hogy minden utazásra vigyünk magunkkal?

Szintén a „tyúk vagy a tojás” logikája alapján írható le a hotelek kategória-besorolása, miszerint a szállodák nem biztosítanak fogkrémet, mert az nem szerepel a feltételrendszerben. Tehát egy hotel akkor is számíthat sokcsillagosnak, ha egyáltalán nem foglalkozik a vendégei alapvető szájhigiéniájával. 

2. Túl drágák a fogkrémek

A fogkrém, bár egyáltalán nem mondható luxusterméknek, viszonylag drága a samponok és a szappanok átlagárához viszonyítva. Tehát az olcsó szállodák nem igazán engedhetik meg maguknak, hogy fogkrémre költsenek.

3. Nincs presztízsértéke a fogkérmnek

Érdekes ugyanakor, hogy az előző indok ellentéte is igaz. A felsőkategóriás hotelek egyszerűen nem tudnak olyan prémium-, vagy luxus-fogkrémet találni maguknak, azaz nincsenek olyan drága fogkrém márkák, amelyek reprezentálni tudják a drága hotel szolgáltatásait és annak presztízsértékét. 

4. Az emberek (túl) márka-hűek, ha fogkrémről van szó

A fogkrém bizonyos mértékben intim termék, a fogyasztók többsége hű a jól bevált márkájához. A tusfürdőkhöz vagy samponokhoz hasonlítva, egészségügyi, nem pedig szépészeti termék, tehát az emberek kevésbé vevőek az újításokra, ha fogkrémről van szó.


Referenciák

Rólunk mondták pácienseink

Pácienseink mesélnek

Mit mondanak pácienseink fogászati kezeléseikről, a fogorvosaikról és asszisztenseikről, valamint a rendelőnkről? Rengeteg tanulságos írásos, és videóbeszámoló segíthet Önnek abban, hogy választását megkönnyítsük.

Bízunk abban, hogy mielőbb Ön is elégedett, mosolygós pácienseink között üdvözölhetjük!

 

Rólunk mondta páciensünk
Páciensünk szavai
Páciensünk szavai

Időpont foglalás fogászatunkban

Egy klikkre van

a szép mosolytól!

 

Munkatársaink örömmel várják megkeresését! Foglaló felületünkön elég ha megadja az Önnek leginkább alkalmas időpontot, vagy időpontokat és telefonon, vagy emailben tájékoztatjuk a foglalás részleteivel kapcsolatban.

Online időpontfoglalás

 

Lehetősége van közvetlenül telefonon is időpontot foglalnia nálunk a (+36) 30 7800 454 telefonszámot tárcsázva, vagy email üzenetben a info@lukacsspadental.hu címre küldött üzenettel.

Látogatási szabályokról itt olvashat bővebben.


Implantátumok

akár azonnal!

Azonnali implantációs lehetőség! Azonnali implantáció során a fog eltávolítását követően a műgyökér beültetésére is sor kerül. A fog precíz eltávolításakor a sérülésmentes csont-szöveti környezet megtartása a legfontosabb.

Érdekel

3D számítógépes implantációk. Implantációs során elterjedt gyakorlat, hogy fúrás és a fog behelyezése, a páciens CT felvételeit felhasználva, szabad kézzel történik. Sokszor szükség lehet azonban jobb megoldásokra is.

Érdekel

Az összes foga hiányzik? Az All-on-4 eljárás tökéletes megoldás olyan betegek számára, akik elvesztették összes fogukat és a kivehető protéziseknél kényelmesebb és „rágás-biztosabb” műfogsorra vágynak.

Érdekel